Wstęp do wpisu – Śpimy za długo?

Każdy z nas uwielbia spać, ponieważ jest to nieodzowny element naszego życia i poprawnego funkcjonowania. Po ciężkim dniu jest to pierwsza i jedna z niewielu rzeczy o których myślimy, każdy marzy o udaniu się do łóżka i odbyciu zasłużonego snu.
Jednak nie każdy wie jak długo powinno się spać. Większość osób poprawnie rozpozna że śpimy za długo i może się to odbić na jej zdrowiu. Jednak nie każdy potrafi temu zaradzić.

Ile snu jest nam potrzebne?


Czy ktoś z was się zastanawiał czy spanie zbyt długo również może być szkodliwe dla zdrowia? Raczej nie bo jak to się mówi ,,sen to zdrowie”.
Jednak prawda jest inna, ponieważ dorosły człowiek potrzebuje średnio od 7 do 9 godzin snu. Nie jest to wartość stała wszystko zależy od wielu czynników. Tryb dnia, ilość aktywności fizycznej i genetyka to wszystko może wpływać na ilość snu którą będziemy potrzebować by zregenerować swoje siły.

Jak wiek wpływa na sen?


Również wiek odgrywa tutaj bardzo ważną rolę. Noworodek może spać nawet do 18 godzin dziennie, natomiast osobie starszej może wystarczyć zaledwie 6h snu.
Więc czy można spać za długo? Można, a to zjawisko jest o tyle podstępne że mało kto wie że w ten sposób również tracimy na zdrowiu i nie tylko.

Co się dzieje gdy śpimy zbyt długo?


Regularne spanie powyżej 10h dziennie może nas skutecznie pozbawić czasu… do życia. Osoba śpiąca 7h ma w tym przypadku o 3h więcej ,,dnia” od osoby która w tym momencie będzie spać. Czas ten można spożytkować na naukę, rozwój osobisty czy trening. Oprócz straty czasu, długie spanie może powodować straty w zdrowiu. Bóle głowy to podstawowe objawy zbyt dużej ilości snu. Więcej snu, a co za tym idzie mniej ruchu mogą powodować nadwagę i otyłość. Te czynniki wraz ze zbyt dużą ilością snu mogą powodować problemy z sercem i kręgosłupem.
Jednak nie martw się, jeśli raz w tygodniu postanowisz pospać dłużej, nic Ci się nie stanie. Pamiętaj jednak by nie powtarzało się to regularnie, jeśli pomimo 7 czy 8 godzin snu, dalej jest Ci ciężko opuścić łóżko, spróbuj wstawać zawsze o regularnych porach.

Podsumowanie


Wstawanie identycznej godzinie każdego dnia, pozwoli przystosować nasz organizm do pobudki o określonej porze. Dzięki temu poranne wstanie z łóżka może okazać się łatwiejsze niż przypuszczałeś/łaś. Warto spać odpowiednią ilość czasu. Nie powinniśmy przesadzać w żadną ze stron. Zbyt dużo jak i zbyt mało snu, nie korzystnie wpływa na zdrowie. Zapraszam do przeczytania innych moich wpisów, żeby być na bieżąco.


Chyba każdy lubi spać, ale co w momencie gdy śpimy za długo? Zobacz czy to dotyczy Ciebie i jakie są tego konsekwencje.
5 (100%) 3 votes

Piotr Śliwiński

Spodobał Ci się ten wpis? Nie zapomnij go udostępnić znajomym, niech też go zobaczą. Oprócz tego możesz zostawić komentarz i podzielić się z innymi swoją opinią.

1 Komentarz

olcia · 8 maja 2019 o 15:43

super Piotrek, myśle że będziesz się dalej rozwijać i zaskakiwać nas nowymi wpisami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *