Jak schudnąć? Bez liczenia kalorii, bez pilnowania diety i bez całodniowych sesji kardio?

Jak schudnąć? Odpowiedź na to pytanie interesuje znaczną część społeczeństwa. Co zrobić żeby schudnąć? Sposób na schudnięcie jest tylko jeden, trzeba osiągnąć deficyt kaloryczny. Jednak jak to zrobić bez tych wszystkich aplikacji liczących kalorie, bez godzin treningów i bez specjalistycznej diety? Żeby poznać odpowiedź na to pytanie zobacz co dla Ciebie przygotowałem!

1. Śpij więcej!

Osoby które śpią więcej mają większą szansę żeby pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej. Powołam się tutaj na film z kanału: Michał Kanclerz TrenerTV. Przytoczył on w nim badania do których zaproszone dwie grupy ludzi o podobnym wieku i sylwetce. Wszystkie osoby miały tę samą dietę a celem było chudnięcie. Osoby które spały regularnie i odpowiednią ilość czasu straciły dużo więcej tkanki tłuszczowej od osób, które regularnie nie dosypiały. Pamiętaj żeby nie zaniedbywać snu!

2. Jak schudnąć? Oszukuj!

Ale nie innych tylko siebie, a dokładnie swój mózg. Nie jesteśmy maszyną która obliczy w sekundę objętość posiłków, drobne zmiany w gramaturze będą nie do zauważenia, dlatego przerzuć się na mniejsze talerze, miski i wszystko z czego jesz. Masz mniej miejsca na talerzu, to i mniej jedzenia. Sukces gwarantowany.

3. Jedz więcej warzyw.

Niby oklepany sposób, każdy Ci to mówi. Jednak warzywa naprawdę pomagają schudnąć. Ponieważ mają niski indeks glikemiczny, mało kalorii i duża objętość pomagają schudnąć. To wszystko wpływa na to że po zjedzeniu warzyw jesteśmy najedzeni, nie przyswajamy przy tym dużo kalorii a świeżo zjedzony posiłek na długo pozostanie w żołądku, dzięki czemu dłużej będziemy mogli czekać z następnym posiłkiem. Oprócz tego nie zapomnijmy że warzywa to skarbnica witamin i potrzebnych makro i mikroelementów.

4. Jak schudnąć? Pij dużo wody!

Oprócz dobrego nawodnienia organizmu, woda pozwala nam ,,oszukać” organizm. Picie wody w dużych ilościach pozwoli nam jeść mniej. Pamiętaj by wybierać wodę mineralną wysoko mineralizowaną. Taka woda posiada od 1000 mg składników mineralnych w 1 litrze wody. Poza tym, dużo wody to dużo wypadów do toalety a więc mniej czasu na jedzenie. Pij dużo wody żeby być zdrowym i młodym!

5. Jedz wolniej.

Czas w którym jemy posiłek również ma znaczenie. Uczucie sytości trafia do naszego mózgu z opóźnieniem co za tym idzie możemy być już najedzeni a jeść dalej. Gdy zmniejszymy tempo przyswajania posiłków automatycznie damy szansę naszemu organizmowi, żeby zakomunikował nam że jesteśmy najedzeni. W ten sposób zjemy mniej i opuści nas uczucie przejedzenia po obiedzie.

6. Jedz zupy.

Są pyszne i zdrowe. Mają mało kalorii i dużo warzyw. Jest to idealna propozycja na pierwsze danie, zjedzenie zupy pozwoli nam zjeść mniej w kolejnym daniu, co jest przydatne podczas osiągania deficytu kalorycznego.

7. Jedz wartościowe posiłki!

Nie wiesz jak schudnąć? Zjedzenie dobrego śniadania, obiadu i kolacji jest lepsze niż jedzenie co popadnie. Ponieważ wartościowy posiłek zapewni nam uczucie sytości na długi czas. Gdy nie zjemy odpowiedniego posiłku, szybko najdzie nas ochota żeby zjeść coś słodkiego. Żeby obżerać się wieczorem i tym podobne. Pamiętaj że wystarczą nam trzy dobre posiłki by zdrowo i przyjemnie przeżyć dzień. Ponieważ gotować każdy umie, zapraszam do kuchni. Żeby żyć zdrowo trzeba jeść zdrowo!

8. Nie rób nic podczas jedzenia.

Brzmi znajomo? Oglądanie telewizji i przeglądanie Facebook,a, żeby się lepiej jadło. Jeśli mamy dużą porcję jedzenia na pewno oglądając film zjemy go więcej niż byśmy zjedli bez oglądania. Przyjemnie jest zjeść popcorn przy filmie, czy otworzyć nową paczkę chipsów, ale pamiętajmy że odbije się to na naszym bilansie kalorycznym pod koniec dnia.

9. Jak schudnąć? Ogranicz słodycze, słodkie przekąski i fast-foody.

Mała przekąska w ,,nagrodę” to często 200 kcal i więcej. Jeśli czujemy że nie damy rady spróbujmy zaspokoić się owocem lub dwiema kostkami gorzkiej czekolady. Ponieważ po 15 minutach możemy poczuć ulgę. To może okazać się pomocne żeby utrzymać deficyt kaloryczny. Pamiętaj jednak, że po w trakcie treningu ,taka przekąska w postaci batonu może okazać się świetnym pomysłem. Szczególnie w sportach wytrzymałościowych, zapewni nam to energię do działania.

10. Gdy czujesz że pojadłeś/łaś odpowiednio, zostaw to co Ci zostało.

To że coś jest na talerzu nie znaczy że trzeba koniecznie to zjeść. Jeśli nie chcemy żeby jedzenie się zmarnowało, można je odłożyć na później. Jak można schudnąć gdy jemy wszystko co możemy?

11. Schowaj to czego nie powinieneś lub nie powinnaś jeść!

Bardzo łatwy sposób, na początku możemy powiedzieć ,,co to da, przecież i tak wiem że to tam jest”. Jednak prawda jest inna. Ponieważ wystarczy dzień lub dwa i zapominamy o naszych chipsach, batonach i słodyczach. Dobrze wiemy że czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal.

12. Jak schudnąć? Jedz dużo białka.

Białko ma największy TEF (efekt termiczny pożywienia), dzięki czemu po zjedzeniu posiłku z dużą ilością białka, będziemy przyswajać mniej kalorii. Żeby to wytłumaczyć posłużę się przykładem. Jedząc 200 kcal z białka można przyswoić tylko 160 kcal bo 40 kcal zostało już zużyte do strawienia itp. Oprócz tego białko powoduje uczucie sytości i jest jednym z głównych materiałów budulcowych naszego organizmu. Pamiętaj żeby dostarczać w diecie od 1,5 g do 2 g białka na kilogram masy ciała.

13. Pamiętaj o aktywności dodatkowej.

Chodź, biegaj, sprzątaj. Rób wszystko co możesz. W ten sposób spalimy dodatkowe kalorie, które pozwolą nam wejść na deficyt kaloryczny. Nie trzeba dużo, a najprostsze czynności mogą okazać się świetnym sposobem żeby spalić kalorie.

Podsumowanie

Warto zapoznać się z powyższymi poradami i przynajmniej część z nich wdrożyć w życie! W ten sposób możemy pozbyć się zbędnych kilogramów bez specjalistycznych diet, czy liczenia kalorii. Zapraszam do przeczytania reszty wpisów, żeby być na bieżąco.

Jak schudnąć? Bez liczenia kalorii, bez pilnowania diety i bez całodniowych sesji kardio.
5 (100%) 3 votes

Piotr Śliwiński

Spodobał Ci się ten wpis? Nie zapomnij go udostępnić znajomym, niech też go zobaczą. Oprócz tego możesz zostawić komentarz i podzielić się z innymi swoją opinią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *