W jakiej pozycji powinno się spać?

W jakiej pozycji powinno się spać? Na pewno gdy idziesz spać i starasz się zasnąć przynajmniej kilka razy przekręcisz się, wyprostujesz nogę, schowasz gdzieś rękę. Każdy z nas szuka najwygodniejszej pozycji do snu. Jednak która jest najzdrowsza? Czy pozycja w której zasypiamy jest ważna?

W jakich pozycji nie powinniśmy spać?

Jest dużo pozycji może i wygodnych, może i takich które wyglądają na zdrowe jednak przedstawię poniżej dwie, w których spanie jest najgorsze dla naszego zdrowia.

  • Pozycja na brzuchu – Leżysz na brzuchu, kładziesz głowę na poduszkę… po chwili ją obracasz bo nie możesz oddychać. Właśnie obrócona głowa powoduje nienaturalne wygięcie odcinka szyjnego, który spędzając w takiej pozycji kilka godzin, skutecznie przyprawi nas o ból. Oprócz tego pozycja na brzuchu najbardziej ze wszystkich obciąża kręgosłup. Po całym dniu utrzymywania naszego ciała, należy mu się noc podczas której odpocznie. Śpiąc na brzuchu uniemożliwiamy taki odpoczynek ponieważ kręgosłup całą noc musi utrzymywać naszą sylwetkę, która dla niego znajduje się w nienaturalnej pozycji. Jeśli bardzo chcemy spać na brzuchu podłóżmy bod niego poduszkę która wspomoże kręgosłup. Ostatnią znaczącą przypadłością spania na brzuchu jest bezdech senny. Powoduje wielokrotne zatrzymanie i wznowienie oddychania. Potencjalnie jest niebezpieczny a szczególnie powinny uważać osoby chore na astmę. Pozycji bezwzględnie powinny unikać również kobiety w ciąży.
  • Pozycja płodowa. Leżysz bokiem, podkulasz nogi i ręce wyglądając przy tym jak śpiąca królewna. Taka pozycja nie jest dla Ciebie. Ścisk wewnątrz ciała może powodować to że nasze organy będą niedotlenione. Oprócz tego nasz kręgosłup znajduje się w nienaturalnej pozycji co w oczywisty sposób przyczynia się do pogorszenia stanu zdrowia.

W jakiej pozycji powinno się spać?

Jest kilka dużo lepszych pozycji od tych przedstawionych wyżej jednak my skupimy się w tym momencie na dwóch.

  • Spanie na plecach, na wznak – Jest to świetna pozycja dla naszego organizmu. Kręgosłup jest w neutralnej pozycji, co powoduje że wraz z mięśniami może odpocząć po całym dniu. Oprócz tego narządy wewnętrzne nie są ściśnięte, co pozytywnie wpływa na ich ,,zdrowie”. Pamiętajmy jednak by głowa nie była podczas spania zbyt wysoko lub zbyt nisko. Trzeba dobrać odpowiednią poduszkę ponieważ każda z powyższych opcji nienaturalnie wygina kręgosłup.
  • Spanie na lewym boku – Jest to jedna z najlepszych i najwygodniejszych pozycji do spania. Pomaga ona w pracy serca, przez tzw. drenaż limfatyczny. Dodatkowo spanie na lewym boku oprócz poprawy pracy serca przez zwiększony dopływ krwi, w ten sam sposób poprawia pracę śledziony. Żołądek w tej pozycji jest tak ułożony że jedzenie z niego nie przedostaje się do przełyku, a z jelita cienkiego do okrężnicy przedostają się szkodliwe resztki jedzenia. Należy pamiętam być podczas spania na boku mieć wyprostowane nogi, wtedy możemy w pełni wykorzystać potencjał tej pozycji.

Podsumowanie

Jak widzisz, pozycja w jakiej zasypiamy ma znaczenie. Nie odpowiada tylko za wygodę ale także za wiele innych ważnych rzeczy. Wybierając pozycję najlepszą do spania nie zapomnij o tym by prawidłowo w niej leżeć, wystarczy lekkie zgięcie nóg by spowodować ścisk wewnątrz ciała. Zapraszam na inne moje wpisy tutaj.

W jakiej pozycji powinno się spać?
5 (100%) 3 votes

Piotr Śliwiński

Spodobał Ci się ten wpis? Nie zapomnij go udostępnić znajomym, niech też go zobaczą. Oprócz tego możesz zostawić komentarz i podzielić się z innymi swoją opinią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *